Uw hypotheek tijdens de coronacrisis

Wij kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft over de gevolgen van de coronacrisis voor uw financiële situatie en uw hypotheek bij Lloyds Bank. Wij helpen u onder andere door de meest gestelde vragen hier te beantwoorden. Natuurlijk staan wij u ook graag persoonlijk te woord om mee te denken over uw situatie.

Heeft u door de coronacrisis problemen met het betalen van uw hypotheek? Of verwacht u dit op korte termijn? Wij stellen u graag gerust. Om uw lasten tijdelijk te verlichten, kunt u onder voorwaarden voor drie maanden een betaalpauze bij ons aanvragen. In deze periode betaalt u geen rente en aflossing. Nadat de betaalpauze afloopt, spreken wij met u af hoe u de gemiste rente en aflossing aan ons terugbetaalt. Neem contact op met onze afdeling Bijzonder Beheer via telefoonnummer 020 563 28 68 om de betaalpauze aan te vragen. Wij zijn bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Of stuur een e-mail met uw telefoonnummer naar bijzonderbeheer@lloydsbank.nl.

> Lees meer over hulp bij betalingsproblemen

 

U kunt een betaalpauze aanvragen tot en met 31 augustus 2020.  

Voor de betaalpauze gelden de volgende voorwaarden:

  • Uw betalingsproblemen zijn veroorzaakt door het coronavirus en de genomen maatregelen
  • Uw betalingsachterstand is ontstaan (of ontstaat) na 1 maart 2020
  • U kunt niet of onvoldoende terugvallen op de maatregelen die de overheid heeft geboden
  • U kunt niet of onvoldoende terugvallen op een financiële buffer

De standaardperiode voor de betaalpauze blijft drie maanden. Tijdens de betaalpauze bespreken wij met u hoe wij samen tot een oplossing kunnen komen. Heeft u op dat moment nog steeds betalingsproblemen? Dan is het mogelijk om de betaalpauze onder voorwaarden met drie maanden te verlengen tot zes maanden.

De betaalpauze kan fiscale gevolgen hebben, bijvoorbeeld voor uw hypotheekrenteaftrek. U leest hier meer over op de website van de Belastingdienst. Of neem contact op met een van onze medewerkers van Bijzonder Beheer of uw financieel adviseur voordat u de betaalpauze aanvraagt.

Bij ons kunt u alleen de betaling van rente en aflossing voor uw hypotheek tijdelijk stopzetten. Neem voor spaar- en overige verzekeringspremies contact op met de verzekeraar waar uw verzekering loopt.

Wij blijven nieuwe aanvragen in behandeling nemen. Heeft u de aanvraag ingediend via een financieel adviseur en wilt u meer weten over uw aanvraag? Neem dan contact op met uw financieel adviseur. Als u zelf online een hypotheek bij ons heeft aangevraagd, dan kunt u met vragen terecht bij onze Hypotheek Service Desk. Bijvoorbeeld als uw bindend hypotheekaanbod verloopt en de hypotheekakte nog niet kan worden gepasseerd of u problemen ondervindt met het tijdig aanleveren van stukken.

Het kabinet stelt een tijdelijke, versoepelde regeling in om zelfstandig ondernemers, waaronder zzp’ers, te ondersteunen bij het voortzetten van hun bedrijf. Getroffen ondernemers kunnen eenvoudiger belastinguitstel aanvragen. Kijk op de website van de Rijksoverheid voor actuele informatie.