Het duurt maximaal 10 werkdagen voordat u uw spaarrekening kunt gebruiken. Dat komt doordat wij uw identiteit nog moeten controleren. Daarvoor stuurt u ons een kopie van uw paspoort of identiteitskaart en stort u een willekeurig bedrag vanaf uw betaalrekening op uw Internet Spaarrekening. Met die gegevens kunnen wij controleren wie u bent. Zodra we hebben gecontroleerd dat uw gegevens kloppen, sturen we u een activeringscode. Daarmee kunt u uw spaarrekening activeren. Heeft u de activeringscode na 2 weken nog steeds niet gehad? Belt u dan met onze Spaar Service Desk.

Een tegenrekening is een betaalrekening op uw naam bij een bank in Nederland. Dit kan ook een en/of rekening zijn, die mede op uw naam staat. Om veiligheidsredenen kunt u alleen geld overboeken van uw Lloyds Bank Internet Spaarrekening naar uw tegenrekening.

Hebben wij een kopie van uw paspoort of identiteitskaart gekregen? En is uw eerste storting bij ons binnen? Na de controle krijgt u binnen 7 werkdagen een brief met de activeringscode. Als u na 2 weken nog steeds geen brief hebt ontvangen, belt u dan met onze Spaar Service Desk.

U kunt, nadat u onze brief met activeringscode heeft ontvangen, uw Internet Spaarrekening activeren. Dat gaat zo.

  1. Ga naar www.lloydsbank.nl/sparen
  2. Klik op ‘Rekening activeren’. Vul uw gebruikersnaam in
  3. Voer de activeringscode in die u per post van ons heeft ontvangen
  4. Vul de code in en klik op ‘Activeren’
  5. U kunt nu zelf een wachtwoord en veiligheidsvragen opgeven
  6. Vanaf nu kunt u uw Internet Spaarrekening gebruiken

Door een bedrag te storten op uw spaarrekening, stuurt uw bank automatisch de gegevens van uw (eigen) betaalrekening aan ons door. Wij moeten volgens de wet uw naam- en adresgegevens controleren. Deze gegevens moeten overeenkomen met de betaalrekening en gegevens die u heeft opgegeven.

Uw activeringscode heeft een beperkte geldigheidsduur. Wij raden u aan de rekening zo spoedig mogelijk te activeren.

Ter controle vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs toe te sturen per post of e-mail. 

Wij accepteren alleen een kopie van de voor- en achterkant een geldig paspoort of identiteitskaart. Een kopie van uw rijbewijs nemen wij niet in behandeling.

Lloyds Bank gaat zeer zorgvuldig om met de gegevens van haar klanten. Wij gebruiken de kopie van uw paspoort of identiteitskaart alleen om uw gegevens te controleren. Lloyds Bank maakt gebruik van een externe partij om de echtheid van uw paspoort of identiteitskaart te controleren. Door een kopie van uw paspoort of identiteitskaart met daarop uw pasfoto toe te sturen, geeft u Lloyds Bank toestemming deze kopie aan de externe partij ter beschikking te stellen.

Een kopie van de voor- en achterkant van uw geldige paspoort of identiteitskaart kunt u toe sturen door:

  • Een digitale versie (scan of foto) te mailen naar legitimatie@lloydsbank.nl o.v.v. het rekeningnummer van uw Internet Spaarrekening
  • Een papieren kopie met vermelding van het rekeningnummer van uw spaarrekening te sturen naar:
    Lloyds Bank
    Antwoordnummer 39115
    1090 WC Amsterdam (postzegel is niet nodig)

Lloyds Bank maakt gebruik van een externe partij om de echtheid van uw paspoort of identiteitskaart te controleren. Door een kopie van uw paspoort of identiteitskaart met daarop uw pasfoto toe te sturen, geeft u Lloyds Bank toestemming deze kopie aan de externe partij ter beschikking te stellen.

Iedere bank moet jaarlijks bepaalde gegevens van haar klanten doorgeven aan de Belastingdienst. Daarvoor hebben wij uw Burgerservicenummer nodig. Meer informatie hierover vindt u op www.burgerservicenummer.nl.