Wat mag u van Lloyds Bank verwachten?

  • We gaan zorgvuldig met uw gegevens om. Onder andere gebruiken we uw gegevens om uw aanvraag te verwerken en om te kunnen voldoen aan de wet en de voorwaarden. Wilt u hier meer over weten? Lees dan ons privacy statement.
  • We zorgen voor een beveiligde omgeving. Dit doen we door uw persoonlijke gegevens op onze internetpagina’s met een beveiligde verbinding te beschermen. Dat ziet u onder andere aan de "S" in https:// in de adresbalk van uw browser.
  • Bent u ingelogd, maar doet u niets in het scherm? Dan wordt u na 10 minuten automatisch uitgelogd. Zo zorgen we ervoor dat u niet per ongeluk ingelogd blijft en dus dat er niemand anders bij uw gegevens kan. Wilt u toch verder met Internetbankieren? Dan logt u gewoon weer in.

Wat kunt u zelf doen?

  • Zorg ervoor dat de computer en mobiele telefoon die u gebruikt beveiligd is tegen virussen, spyware, malware en andere risico’s. Gebruik alleen software van betrouwbare leveranciers en aanbieders.
  • U logt in op Internetbankieren met een gebruikersnaam, een wachtwoord en een mTAN. Een mTAN (Mobile Transaction Authorisation Number) is een sms met een code die u op uw mobiele telefoon ontvangt. U moet ervoor zorgen dat alleen u via Internetbankieren bij uw spaarrekening kunt. Daarom moet u uw gebruikersnaam en wachtwoord geheimhouden. U mag uw wachtwoord nooit aan iemand anders geven, ook niet als iemand daarom vraagt. Want iedereen die uw gebruikersnaam, wachtwoord en mTAN heeft, kan geld van uw spaarrekening halen. U mag uw gebruikersnaam wel telefonisch doorgeven aan iemand van Lloyds Bank. Lloyds Bank kan zo vaststellen wie u bent. Wij vragen u nooit om uw wachtwoord of mTAN. In de voorwaarden van uw Internet Spaarrekening leest u hier meer over.
  • Zorg ervoor dat u de nieuwste versie van uw internetbrowser gebruikt.
  • Controleer de bij- en afschrijvingen op uw Internet Spaarrekening regelmatig.

Hoe meldt u fraude?

Als u slachtoffer bent geworden van fraude of oplichting, doe dan aangifte bij de politie. Denkt u dat u een frauduleus bericht heeft ontvangen uit naam van Lloyds Bank? Of vermoedt u dat er is gefraudeerd met uw Internet Spaarrekening? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door via sparen@lloydsbank.nl. U kunt ons natuurlijk ook bellen, wij zijn bereikbaar op telefoonnummer 020 200 83 88 op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur.

Informatie over veilig bankieren

Fraudeurs zitten helaas op allerlei manieren achter uw gegevens aan. Blijf hier alert op en zoek naar informatie zodat u fraudevormen leert herkennen. Op deze websites vindt u meer informatie:

  • Op de website van de Fraudehelpdesk vindt u actuele waarschuwingen over allerlei soorten fraude. Ook kunt u bij deze helpdesk fraude melden. Zij kunnen u adviseren over eventuele vervolgstappen.
  • De website Veilig Bankieren is een platform dat banken in Nederland gebruiken om hun klanten voor te lichten op het gebied van fraude en veiligheid. Op deze site staan veel soorten fraude en oplichting uitgelegd.