Veelgestelde vragen

Lloyds Bank en Brexit

  • Brexit is het uittreden van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie (EU). Het Verenigd Koninkrijk heeft de EU op 31 januari 2020 verlaten. Daarna gold een overgangsperiode tot en met 31 december 2020. Tijdens deze overgangsperiode bleven alle EU-regels en wetten gelden voor het Verenigd Koninkrijk. Het is op dit moment nog niet duidelijk wat er na de overgangsperiode gaat gebeuren.

  • Voor u en uw producten heeft de Brexit geen gevolgen. Hoewel wij wel onderdeel zijn van het Britse Lloyds Banking Group, bent u klant bij Lloyds Bank GmbH. Deze bank heeft een Duitse bankvergunning en mag ook in Nederland opereren. Brexit heeft hierdoor geen gevolgen meer voor het opereren door Lloyds Bank in Nederland.

    Onze dienstverlening blijft ook hetzelfde. Uw voorwaarden zijn inhoudelijk niet gewijzigd en de productnamen zijn hetzelfde gebleven. Ook blijven wij met u corresponderen in het Nederlands en kunt u nog steeds met ons kantoor in Nederland contact opnemen. Verandert er in de toekomst toch iets voor u? Dan informeren wij u daar altijd rechtstreeks over.

  • Er verandert niets aan uw hypotheek of lening, of aan de manier waarop wij uw producten administreren. Lloyds Bank staat ook na Brexit voor u klaar.

  • Er verandert niets aan de werking van uw spaarrekening, of aan de manier hoe uw rekening beveiligd wordt. Uw spaargeld is gegarandeerd via het Duitse depositogarantiestelsel tot een maximum van € 100.000,-. 

  • Lloyds Bank GmbH zegt geen Nederlandse rekeningen op. Wij hebben een Duitse bankvergunning en mogen daarmee blijven opereren binnen Nederland. Hier verandert niets aan door Brexit.

    Brexit heeft wel invloed op Britse bedrijven die onderdeel zijn van Lloyds Banking Group. Vanaf 1 januari 2021 mogen die bedrijven geen klanten meer hebben die in Nederland wonen met Britse betaal- of spaarrekeningen. De bedrijven waar het om gaat, hebben hun klanten al laten weten dat hun rekeningen worden opgezegd.