Tijdens de looptijd van uw hypotheek kan uw persoonlijke of financiële situatie veranderen. Deze gebeurtenissen hebben gevolgen voor uw hypotheek. Lees wat de gevolgen zijn en hoe u een verandering in uw situatie aan ons doorgeeft.
Veelgestelde vragen over veranderingen in uw situatie
Wij gaan uit elkaar. Kan ik de hypotheek op één naam voortzetten?
Als u en uw partner uit elkaar gaan of gaan scheiden, dan is het misschien mogelijk de hypotheek op één naam voort te zetten. U of uw partner is dan niet meer verantwoordelijk voor de hypotheek. Dit heet ontslag uit de hoofdelijke aansprakelijkheid. De persoon die in het huis blijft wonen, moet in dat geval de hypotheek alleen kunnen betalen. Het proces voor het aanpassen van uw hypotheek en het scheiden van uw financiële situatie is complex en heeft fiscale gevolgen. Daarom is het alleen mogelijk om ontslag uit de hoofdelijke aansprakelijkheid aan te vragen via een financieel adviseur.
Hoe geef ik een overlijden door?
Na een overlijden moet u veel instanties informeren. Had de overledene een hypotheek bij Lloyds Bank? U kunt zelf kiezen hoe en wanneer u het overlijden aan ons doorgeeft:
- Regel het met dit online formulier
- Bel met Bijzonder Beheer op 020 563 28 68
Wij staan voor u klaar om al uw vragen te beantwoorden en om u informatie te geven over de documenten die wij nodig hebben.
Ik kan mijn hypotheek niet meer betalen. Wat nu?
Wij zijn er ook voor u als het even tegen zit. Neem dan contact op met Bijzonder Beheer via telefoonnummer 020 563 28 68 zodat wij samen een passende oplossing kunnen vinden. Of stuur een e-mail naar bijzonderbeheer@lloydsbank.nl.
Vragen?
Neem gerust contact met ons op. Wij helpen u graag snel verder.