Waarom een persoonlijke lening van Lloyds Bank?

  • Altijd boetevrij aflossen
  • Leenbedrag tussen de € 5.000,- en € 30.000,-
  • U krijgt advies dat is afgestemd op uw persoonlijke situatie
  • Leen een bedrag met een vaste looptijd tegen een vaste scherpe rente

U kunt de persoonlijke lening aanvragen via een van de onafhankelijk financieel adviseurs met wie wij samenwerken.

Onze medewerkers van de Service Desk Lenen vertellen u hier graag meer over.

In vier stappen uw lening aanvragen

Bij Lloyds Bank vraagt u in vier stappen uw lening aan:

Maak een afspraak met een financieel adviseur

U kunt de lening aanvragen via een van de onafhankelijk financieel adviseurs die met ons samenwerken. Onze Service Desk Lenen informeert u graag bij welke financieel adviseurs u terecht kunt. Maak daarna een afspraak met de adviseur van uw keuze.

Uw financieel adviseur vraagt de lening aan

Geef het gewenste leendoel en het leenbedrag van de lening door aan uw financieel adviseur. Uw financieel adviseur berekent eerst een schatting van de kosten met een rentepercentage dat past bij uw persoonlijke situatie. Ook geeft hij u advies. Daarna vraagt hij de lening digitaal voor u aan.

Verzamel uw gegevens met de Lloyds Bank app

Uw financieel adviseur stuurt u de concept leenovereenkomst en een link. Download met deze link de Lloyds Bank Verzamel app, scan de QR code en verzamel online uw gegevens bij websites van de overheid en de bank waar u uw betaalrekening heeft. U hoeft dus niet op zoek naar documenten. Hou hiervoor uw smartphone, DigiD en inloggegevens van uw bank bij de hand. Bekijk ons privacy statement voor meer informatie over welke (persoons)gegevens wij van u verwerken.

Lees alle informatie goed door en onderteken de overeenkomst als u de lening wilt aanvragen

Lees alle informatie die wij verstrekken zorgvuldig door. Dit zijn de leenovereenkomst, de voorwaarden, het standaard informatieblad (ESIC) en de dienstenwijzer. Neem hier voldoende tijd voor. Daarom hanteren we een wachttijd van 24 uur voordat u de aanvraag kunt afronden. Is er iets onduidelijk? Dan kunt u uw vraag stellen aan uw financieel adviseur.

Wilt u de lening afsluiten? Onderteken de overeenkomst dan digitaal met iDIN. Met iDIN kunt u zich online identificeren via uw eigen bank en rechtsgeldig documenten ondertekenen. Na onze definitieve beoordeling ontvangen u en uw financieel adviseur een bericht van ons of u bij ons kunt lenen en tegen welke rente en voorwaarden. Als uw aanvraag voor de lening wordt goedgekeurd, dan maken wij het geld binnen 1 werkdag over naar uw rekening.

Klaar

Transparante voorwaarden

Lloyds Bank gelooft in duidelijke en gunstige voorwaarden. Bij ons weet u van tevoren precies waar u aan toe bent. Het leenbedrag, de rente en de looptijd liggen vast. De totale kosten van de lening bestaan uit het leenbedrag en de te betalen rente. U kunt altijd aflossen zonder dat u hiervoor een extra vergoeding moet betalen. De bedragen die u heeft afgelost, waaronder de bedragen van extra aflossingen, kunt u niet meer opnemen.
Bekijk de voorwaarden

Betaal ik kosten voor het afsluiten van de lening?

Voor het afsluiten van de persoonlijke lening betaalt u ons geen kosten. Wij betalen de financieel adviseur voor zijn bemiddeling. Een adviseur mag u dus geen rekening sturen voor bijvoorbeeld bemiddelingskosten, administratiekosten of een abonnement. Wel mag de adviseur u kosten in rekening brengen voor advies over verzekeringen bij de lening. Bijvoorbeeld over een arbeidsongeschiktheidsverzekering, overlijdensrisicoverzekering of werkloosheidsverzekering, Hiervoor moet hij eerst uw toestemming hebben. Ook moet hij u vooraf laten weten hoeveel dit advies kost.

Mijn Lening

U kunt uw lening beheren via Mijn Lening. Hier vindt u alle informatie over uw lening en kunt u wijzigingen doorgeven en aflossingen doen. Mijn Lening wordt tijdens het aanvraagproces automatisch voor u aangemaakt.

Vind uw antwoord in de veelgestelde vragen

  • Met de Lloyds Bank Verzamel app verzamelt u uw persoonlijke en financiële gegevens. Met deze gegevens kunt u de lening aanvragen. Na het verstrekken van uw gegevens, heeft u nog 14 dagen om de documentatie te bekijken en te ondertekenen. Het is belangrijk dat u alle tijd neemt die u nodig heeft om alles goed te lezen en eventuele vragen te stellen aan uw financieel adviseur. Heeft u langer nodig? Dan kan uw financieel adviseur na die 14 dagen een nieuwe aanvraag indienen.

    Als de gegevens die u aan ons verstrekt, zijn gewijzigd of als u weet dat die gaan wijzigen, dan moet u dat ons laten weten. Heeft u hier vragen over? Dan kunt u altijd terecht bij onze Service Desk Lenen, via telefoonnummer 020 200 83 88.

  • Met de Lloyds Bank Verzamel app verzamelt u uw financiële gegevens op een veilige manier bij websites van de overheid waar deze gegevens al bekend zijn. De Lloyds Bank Verzamel app begeleidt u langs deze websites. Bij ieder systeem logt u in met uw DigiD. Als u een partner heeft, dan logt hij of zij ook in.

    De Lloyds Bank Verzamel app haalt alle relevante gegevens van de websites en maakt er uw persoonlijk financieel profiel van. De gegevens die worden verzameld, presenteert de app steeds overzichtelijk op het scherm.

    Aan het einde van het proces besluit u zelf of u de verzamelde informatie doorstuurt naar ons. Als u dit niet doet, dan kunt u geen aanvraag doen bij Lloyds Bank. Zodra u de Lloyds Bank Verzamel app afsluit, worden alle in de app verzamelde gegevens automatisch verwijderd van uw telefoon.

  • U mag de leenovereenkomst herroepen binnen 14 dagen nadat de overeenkomst is gesloten of nadat u alle relevante informatie heeft ontvangen. Als u de lening toch niet wilt, stuur dan een e-mail met ontvangstbevestiging naar lenen@lloydsbank.nl of een aangetekende brief naar Lloyds Bank GmbH, Postbus 93020, 1090 BA Amsterdam. U moet het totale leenbedrag terugbetalen plus de rente die in de overeenkomst staat. U heeft daarvoor maximaal 30 dagen de tijd na de datum van uw e-mail of aangetekende brief. De rente wordt berekend tot het moment dat u het bedrag heeft terugbetaald.

  • U betaalt het maandbedrag maandelijks op de door u gekozen incassodatum met automatische incasso. Dit gaat in vanaf de eerste maand nadat uw overeenkomst is ingegaan. U kunt alleen betalen vanaf de door u opgegeven bankrekening via een door u afgegeven (automatische) incasso. U heeft de mogelijkheid om één keer per jaar de incassodatum aan te passen via Mijn Lening.

  • Uw maandbedrag bestaat uit de aflossing, waarmee u uw leenbedrag aflost, en de rente. De hoogte van uw maandbedrag vindt u in de overeenkomst. U betaalt uw maandbedragen net zo lang tot uw totaal te betalen bedrag helemaal is afgelost.

Naar alle veelgestelde vragen over de persoonlijke lening