Bij Lloyds Bank vinden we het belangrijk dat iedereen onze producten en diensten kan gebruiken, ook mensen met een visuele, auditieve, motorische, cognitieve of andere beperking. Daarom zetten wij ons in om onze producten en diensten zo toegankelijk mogelijk te maken. Hierbij houden wij ons aan de European Accessibility Act (EAA), ook wel bekend als de Europese Toegankelijkheidswet.
Wat is de European Accessibility Act?
De European Accessibility Act geldt vanaf 28 juni 2025. De regels moeten ervoor zorgen dat belangrijke producten en diensten voor iedereen toegankelijk zijn. Het doel is een samenleving waarin iedereen zoveel mogelijk zelfstandig kan zijn. Om te controleren of iedereen onze website, portalen en mobiele apps effectief kan gebruiken, volgen wij de ‘Web Content Accessibility Guidelines’ (WCAG) 2.2, niveaus A en AA’. De WCAG gaat uit van vier principes: bedienbaar, waarneembaar, begrijpelijk en robuust.
Bedienbaar
Onze website, portalen en mobiele apps zijn te bedienen met verschillende hulpmiddelen, zoals een toetsenbord, schermlezer of software voor spraakherkenning.
Begrijpelijk
De informatie is geschreven in begrijpelijke taal op maximaal B2-taalniveau volgens de internationale standaard van het Common European Framework – een meetlat van de Raad van Europa.
Waarneembaar
De informatie is goed leesbaar met de juiste tekstgrootte, lettertype en contrast.
Robuust
De website, portalen en mobiele apps werken met de gangbare besturingssystemen en actuele browsers.
Met onze producten bedoelen wij de hypotheek, Internet Spaarrekening of persoonlijke lening. Met diensten bedoelen wij de middelen die u nodig heeft om deze producten te kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld een website, portaal of mobiele app.
Hulp nodig?
Wij doen ons best om ervoor te zorgen dat u zo min mogelijk problemen ondervindt bij het gebruik van onze website, portalen en mobiele apps. Ervaart u een probleem met de toegankelijkheid van deze diensten? Laat het ons weten. Wij sturen de informatie dan in een toegankelijk formaat aan u toe of zorgen ervoor dat wij u op een andere manier helpen.
Hoe neemt u contact met ons op?
U kunt ons elke werkdag van 8.30 tot 17.30 uur bellen. Ook is het mogelijk om ons een e-mail of brief te sturen, of gebruik te maken van ons contactformulier. Kijk bij Service & Contact voor meer informatie.
Een overzicht van onze producten en diensten
Hypotheken
Bij Lloyds Bank kunt u een hypotheek afsluiten voor het kopen, verbouwen of verduurzamen van uw eigen woning. U betaalt elke maand rente over de hypotheek. En als u een aflosvorm heeft waarbij u elke maand aflost, ook aflossing.
Het afsluiten van een hypotheek voor een eigen woning kan op twee manieren: via een onafhankelijk adviseur of zelf online zonder advies. Een adviseur verdiept zich in uw situatie en geeft advies welke hypotheek bij u past. Ook regelt een adviseur de gehele hypotheekaanvraag voor u. Weet u veel over hypotheken en de belastingregels? Dan is het mogelijk om zelf en zonder advies een hypotheek aan te vragen. Wij testen uw kennis en ervaring met een kennis- en ervaringstoets. Slaagt u voor de toets? Dan kunt u de hypotheek online aanvragen in het online portaal Mijn Aanvraag.
Let op: Een hypotheek voor een verhuurwoning (de Verhuurhypotheek) is alleen af te sluiten via een aantal onafhankelijk financieel adviseurs die samenwerken met Lloyds Bank.
Heeft u al een hypotheek bij ons en wilt u uw hypotheek wijzigen? De meeste aanpassingen voor uw hypotheek kunt u zelf kosteloos regelen met Lloyds Bank. In ons kostenoverzicht leest u daar meer over. Wilt u liever advies? Dan kunt u terecht bij een onafhankelijk financieel adviseur. U betaalt kosten voor dit advies, vraag hier dus vooraf naar.
Mogelijke aanpassingen zijn:
Website lloydsbank.nl
Op onze website in het menu ‘Hypotheken’ vindt u informatie over:
-
hypotheken in het algemeen
-
het afsluiten van een hypotheek
-
productvoorwaarden en productkenmerken
-
het aanpassen van een hypotheek
-
wat u kunt doen als uw situatie verandert
-
de actuele rentes
-
onze dienstverlening en digitale diensten
Mijn Hypotheek (app)
In Mijn Hypotheek, een persoonlijke en beveiligde online omgeving, kunt u de opbouw van uw hypotheek bekijken en een aantal hypotheekzaken zelf regelen:
-
Uw contactgegevens aanpassen
-
Uw rekeningnummer wijzigen voor het afschrijven van uw maandbedragen
-
Extra aflossen via iDEAL
-
Uw bouwdepot of duurzaamheidsdepot inzien en declaraties indienen
-
Een nieuwe rente kiezen aan het einde van uw rentevastperiode
-
Een nieuwe woningwaarde doorgeven voor het aanpassen van de tariefklasse
-
Een betalingsachterstand betalen met iDEAL
Wilt u Mijn Hypotheek gebruiken? Dan heeft u een persoonlijk account nodig die u heeft geactiveerd via mijnhypotheek.lloydsbank.nl. Ook kunt u de Mijn Hypotheek app downloaden. Met uw persoonlijke account voor Mijn Hypotheek logt u in op de app:
- Download de app in de App Store (iOS) of Google Play (Android).
-
Log in met het e-mailadres en wachtwoord die u gebruikt voor Mijn Hypotheek.
-
Vul de sms-code in die u ontvangt op uw mobiele telefoon.
-
Kies uw eigen pincode en geef aan of u gezichtsherkenning of een vingerafdruk wilt gebruiken bij het inloggen.
Voor alle digitale diensten voor hypotheken heeft u een computer, mobiele telefoon of tablet nodig met een internetverbinding. Het gebruik is mogelijk met alle gangbare besturingssystemen en actuele browsers.
Toegankelijkheid website lloydsbank.nl
De website lloydsbank.nl voldoet bijna volledig aan de toegankelijkheidsregels. Het kleurgebruik en contrast voldoen, op links en knoppen na, aan de richtlijnen van de ‘Web Content Accessibility Guidelines’ (WCAG) 2.2, niveaus A en AA’. En alle informatie is geschreven in begrijpelijke taal. U kunt:
-
de tekst vergroten
-
door de pagina’s navigeren met (grotendeels) alleen een toetsenbord
-
de pagina's bezoeken met een hulpmiddel zoals een schermlezer
Het is nog niet mogelijk om:
-
alle interactieve elementen, zoals knoppen en pictogrammen, te lezen met een hulpmiddel
-
goed door menu’s en koppen te navigeren met een hulpmiddel
-
mouse-over informatie en tooltips te lezen met een hulpmiddel
-
pdf’s te lezen met een hulpmiddel
-
sommige formulieren te gebruiken met een schermlezer
Toegankelijkheid Mijn Aanvraag
Mijn Aanvraag voldoet nog niet volledig aan de toegankelijkheidsregels. U kunt::
- de tekst vergroten
-
vanaf augustus 2025 door de pagina’s navigeren met alleen een toetsenbord.
-
de informatie lezen in begrijpelijke taal
Het is nog niet mogelijk om:
-
een voorleesfunctie te gebruiken
-
de pagina’s te bezoeken met een schermlezer of software voor spraakherkenning
-
post die u in Mijn Aanvraag ontvangt, te lezen met een schermlezer of software voor spraakherkenning
-
pdf’s te lezen met een schermlezer of software voor spraakherkenning
Toegankelijkheid Mijn Hypotheek (app)
Mijn Hypotheek en de Mijn Hypotheek app voldoen nog niet volledig aan de toegankelijkheidsregels. U kunt:
- de tekst vergroten
- door de pagina's navigeren met alleen een toetsenbord
- de informatie lezen in begrijpelijke taal
-
een voorleesfunctie te gebruiken
-
de pagina’s te bezoeken met een schermlezer of software voor spraakherkenning
-
post die u in Mijn Hypotheek ontvangt, te lezen met een schermlezer of software voor spraakherkenning
-
pdf’s te lezen met een schermlezer of software voor spraakherkenning
Ook voldoen het kleurgebruik en contrast nog niet aan de 'Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.2, niveaus A en AA'.
Planning voor doorvoeren verbeteringen
Voor het doorvoeren van de verbeteringen voor Mijn Aanvraag, Mijn Hypotheek en de Mijn Hypotheek app zijn wij afhankelijk van de planning van andere partijen. Wij werken nauw samen met deze partijen om ervoor te zorgen dat de toegankelijkheidsregels zo snel mogelijk volledig worden nageleefd. De planning ziet er op dit moment als volgt uit:
- voorleesfunctie: eind 2025
- schermlezer en software voor spraakherkenning: eind 2025
- post lezen met een schermlezer of software voor spraakherkenning: eind 2025
- pdf’s lezen met een schermlezer of software voor spraakherkenning: eind 2025
- toegankelijk kleurgebruik en contrast op alle pagina’s: eind 2025
Internet Spaarrekening
Met onze gratis online spaarrekening ontvangt u een aantrekkelijke rente op uw spaargeld. De rente kan op elk moment veranderen en is afhankelijk van de marktsituatie. Aan het einde van het jaar betalen wij de rente uit.
U opent de spaarrekening in drie stappen met het aanvraagformulier op onze website:
- Identificeer u
Dit gaat het snelst met de Ockto-app. - Vul het aanvraagformulier in
Heeft u de Ockto-app gebruikt? Dan worden uw persoonlijke gegevens automatisch overgenomen in het aanvraagformulier. U bent dan sneller klaar. Zonder de Ockto-app kost het invullen ongeveer 5 minuten. - Activeer de rekening
Als uw aanvraag in orde is, ontvangt u een e-mail met uw gebruikersnaam. Met uw gebruikersnaam kunt u eenvoudig uw rekening activeren.
Voor alle digitale diensten voor de spaarrekening heeft u een computer, mobiele telefoon of tablet nodig met een internetverbinding. Het gebruik is mogelijk met alle gangbare besturingssystemen en actuele browsers.
Website lloydsbank.nl
Op deze website in het menu ‘Sparen’ vindt u:
-
het formulier voor het aanvragen van de spaarrekening
-
de actuele rente
-
informatie over Internetbankieren, het depositogarantiestelsel en veilig bankieren
-
formulieren voor het aanpassen van het mobiele telefoonnummer of het melden van een overlijden
-
antwoord op veelgestelde vragen, bijvoorbeeld over de voorwaarden en het doorgeven van wijzigingen
Ockto-app
Bij het aanvragen van de spaarrekening kunt u de Ockto-app gebruiken. Met deze app identificeert u zich op een veilige manier digitaal. Ook helpt de app u om uw persoonlijke gegevens te verzamelen en met ons te delen. U logt met DigiD in op Mijn Overheid en bevestigt uw identiteit met iDIN via uw eigen bank.
De volgende functies zijn beschikbaar in Internetbankieren:
-
Inzicht in uw saldo en de opgebouwde rente over het lopende jaar
-
Geld opnemen en storten
-
Inzicht in de bij- en afschrijvingen
-
Uw tegenrekening wijzigen
-
Het ontvangen en versturen van vertrouwelijke berichten via de mailbox
-
Wijzigen van persoonlijke gegevens
-
Uw jaaropgave bekijken
-
Toestemming geven om berichten van ons te ontvangen voor marketingdoeleinden
-
Uw spaarrekening sluiten
In deze video’s leggen wij in het kort aan u uit hoe Internetbankieren werkt.
Toegankelijkheid website lloydsbank.nl
De website lloydsbank.nl voldoet bijna volledig aan de toegankelijkheidsregels. Het kleurgebruik en contrast voldoen, op links en knoppen na, aan de richtlijnen van de ‘Web Content Accessibility Guidelines’ (WCAG) 2.2, niveaus A en AA’. En alle informatie is geschreven in begrijpelijke taal. U kunt:
- de tekst vergroten
- door de pagina’s navigeren met (grotendeels) alleen een toetsenbord
- de pagina's bezoeken met een hulpmiddel zoals een schermlezer
- alle interactieve elementen, zoals knoppen en pictogrammen, te lezen met een hulpmiddel
- goed door menu’s en koppen te navigeren met een hulpmiddel
- mouse-over informatie en tooltips te lezen met een hulpmiddel
- pdf’s te lezen met een hulpmiddel
- sommige formulieren te gebruiken met een schermlezer
Toegankelijkheid Ockto-app
De toegankelijkheid van de Ockto-app is de verantwoordelijkheid van Ockto. Ervaar je een probleem met de toegankelijkheid van de app? Laat het Ockto dan weten via dit formulier.
Toegankelijkheid Internetbankieren
Internetbankieren voldoet nog niet volledig aan de toegankelijkheidsregels. Op bijna alle pagina’s voldoen het kleurgebruik en contrast aan de richtlijnen van de ‘Web Content Accessibility Guidelines’ (WCAG) 2.2, niveaus A en AA’. En alle informatie is geschreven in begrijpelijke taal. U kunt:
-
de tekst vergroten
-
door de pagina’s navigeren met (grotendeels) alleen een toetsenbord
Het is nog niet mogelijk om:
-
een voorleesfunctie te gebruiken
-
een schermlezer of software voor spraakherkenning te gebruiken
Voor het doorvoeren van de laatste verbeteringen zijn wij afhankelijk van de planning van een andere partij. Wij werken nauw samen met deze partij om ervoor te zorgen dat de toegankelijkheidsregels zo snel mogelijk volledig worden nageleefd. De planning ziet er op dit moment als volgt uit:
-
voorleesfunctie: eind 2025
-
schermlezer en software voor spraakherkenning: eind 2025
-
aanpassen kleurgebruik en contrast van de laatste pagina’s: eind 2025
Persoonlijke lening
Op dit moment is het niet mogelijk om een nieuwe persoonlijke lening af te sluiten. Heeft u al een persoonlijke lening? Dan verandert er niets voor u, uw persoonlijke lening loopt gewoon door.
Website lloydsbank.nl
Op deze website in het menu ‘Lenen’ vindt u:
-
productinformatie over de persoonlijke lening
-
antwoord op veelgestelde vragen, bijvoorbeeld over de voorwaarden en het doorgeven van wijzigingen
Mijn Lening
In Mijn Lening kunt u uw persoonlijke lening bekijken, zoals het bedrag van de lening en enkele productkenmerken. Het doorgeven van wijzigingen is niet mogelijk via Mijn Lening. Wilt u een wijziging voor uw persoonlijke lening aan ons doorgeven? Kijk dan in deze veelgestelde vragen bij ‘Wijzigingen’ hoe u dat regelt. Of neem contact op met de Service Desk Lenen. Bij Service & Contact vindt u de contactgegevens.
Toegankelijkheid website lloydsbank.nl
De website lloydsbank.nl voldoet bijna volledig aan de toegankelijkheidsregels. Het kleurgebruik en contrast voldoen, op links en knoppen na, aan de richtlijnen van de ‘Web Content Accessibility Guidelines’ (WCAG) 2.2, niveaus A en AA’. En alle informatie is geschreven in begrijpelijke taal. U kunt:
- de tekst vergroten
- door de pagina’s navigeren met (grotendeels) alleen een toetsenbord
- de pagina's bezoeken met een hulpmiddel zoals een schermlezer
- alle interactieve elementen, zoals knoppen en pictogrammen, te lezen met een hulpmiddel
- goed door menu’s en koppen te navigeren met een hulpmiddel
- mouse-over informatie en tooltips te lezen met een hulpmiddel
- pdf’s te lezen met een hulpmiddel
- sommige formulieren te gebruiken met een schermlezer
Toegankelijkheid Mijn Lening
Alle persoonlijke leningen bij Lloyds Bank zijn afgesloten voor 28 juni 2025. Daarom geldt voor ons een overgangsperiode van vijf jaar. Voor Mijn Lening hoeven wij dus niet voor 28 juni 2030 te voldoen aan de toegankelijkheidsregels.
Hoe blijven wij werken aan onze toegankelijkheid?
Wij blijven werken aan het verbeteren van onze producten en diensten. Wij zorgen dat we aan de toegankelijkheidsregels voldoen door:
-
veranderingen in de wet goed in de gaten te houden
-
nieuwe ontwikkelingen bij te houden: wij letten bijvoorbeeld op nieuwe hulpmiddelen en passen onze techniek aan als dat nodig is.
-
feedback van klanten te gebruiken
-
zelf te onderzoeken en te controleren of onze producten en diensten aan de regels voldoen
-
medewerkers te trainen in begrijpelijk schrijven
-
samen te werken met experts op het gebied van toegankelijkheid
Ook controleert onze toezichthouder, de Autoriteit Financiële Markten (AFM), of wij ons als bank houden aan de toegankelijkheidsregels. Voldoen wij niet aan een regel? Dan geven wij dat door aan de AFM en lossen wij het zo snel mogelijk op.
Deze verklaring is opgesteld op 27 juni 2025 en gebaseerd op een interne en externe beoordeling van onze digitale diensten.