Informatie over toegankelijkheid

Bij Lloyds Bank vinden we het belangrijk dat iedereen onze producten en diensten kan gebruiken, ook mensen met een visuele, auditieve, motorische, cognitieve of andere beperking. Daarom zetten wij ons in om onze producten en diensten zo toegankelijk mogelijk te maken. Hierbij houden wij ons aan de European Accessibility Act (EAA), ook wel bekend als de Europese Toegankelijkheidswet.

Wat is de European Accessibility Act?

De European Accessibility Act geldt vanaf 28 juni 2025. De regels moeten ervoor zorgen dat belangrijke producten en diensten voor iedereen toegankelijk zijn. Het doel is een samenleving waarin iedereen zoveel mogelijk zelfstandig kan zijn. Om te controleren of iedereen onze website, portalen en mobiele apps effectief kan gebruiken, volgen wij de ‘Web Content Accessibility Guidelines’ (WCAG) 2.2, niveaus A en AA’. De WCAG gaat uit van vier principes: bedienbaar, waarneembaar, begrijpelijk en robuust.

Bedienbaar

Onze website, portalen en mobiele apps zijn te bedienen met verschillende hulpmiddelen, zoals een toetsenbord, schermlezer of software voor spraakherkenning.

Begrijpelijk

De informatie is geschreven in begrijpelijke taal op maximaal B2-taalniveau volgens de internationale standaard van het Common European Framework – een meetlat van de Raad van Europa.

Waarneembaar

De informatie is goed leesbaar met de juiste tekstgrootte, lettertype en contrast.

Robuust

De website, portalen en mobiele apps werken met de gangbare besturingssystemen en actuele browsers.

Met onze producten bedoelen wij de hypotheek, Internet Spaarrekening of persoonlijke lening. Met diensten bedoelen wij de middelen die u nodig heeft om deze producten te kunnen gebruiken. Bijvoorbeeld een website, portaal of mobiele app.

Hulp nodig?

Wij doen ons best om ervoor te zorgen dat u zo min mogelijk problemen ondervindt bij het gebruik van onze website, portalen en mobiele apps. Ervaart u een probleem met de toegankelijkheid van deze diensten? Laat het ons weten. Wij sturen de informatie dan in een toegankelijk formaat aan u toe of zorgen ervoor dat wij u op een andere manier helpen.

Hoe neemt u contact met ons op?

U kunt ons elke werkdag van 8.30 tot 17.30 uur bellen. Ook is het mogelijk om ons een e-mail of brief te sturen, of gebruik te maken van ons contactformulier. Kijk bij Service & Contact voor meer informatie.

Een overzicht van onze producten en diensten

Hypotheken

Bij Lloyds Bank kunt u een hypotheek afsluiten voor het kopen, verbouwen of verduurzamen van uw eigen woning. U betaalt elke maand rente over de hypotheek. En als u een aflosvorm heeft waarbij u elke maand aflost, ook aflossing.

Internet Spaarrekening

Met onze gratis online spaarrekening ontvangt u een aantrekkelijke rente op uw spaargeld. De rente kan op elk moment veranderen en is afhankelijk van de marktsituatie. Aan het einde van het jaar betalen wij de rente uit.

Persoonlijke lening

Op dit moment is het niet mogelijk om een nieuwe persoonlijke lening af te sluiten. Heeft u al een persoonlijke lening? Dan verandert er niets voor u, uw persoonlijke lening loopt gewoon door.

Hoe blijven wij werken aan onze toegankelijkheid?

Wij blijven werken aan het verbeteren van onze producten en diensten. Wij zorgen dat we aan de toegankelijkheidsregels voldoen door:

  • veranderingen in de wet goed in de gaten te houden

  • nieuwe ontwikkelingen bij te houden: wij letten bijvoorbeeld op nieuwe hulpmiddelen en passen onze techniek aan als dat nodig is.

  • feedback van klanten te gebruiken

  • zelf te onderzoeken en te controleren of onze producten en diensten aan de regels voldoen

  • medewerkers te trainen in begrijpelijk schrijven

  • samen te werken met experts op het gebied van toegankelijkheid

Ook controleert onze toezichthouder, de Autoriteit Financiële Markten (AFM), of wij ons als bank houden aan de toegankelijkheidsregels. Voldoen wij niet aan een regel? Dan geven wij dat door aan de AFM en lossen wij het zo snel mogelijk op.

Deze verklaring is opgesteld op 27 juni 2025 en gebaseerd op een interne en externe beoordeling van onze digitale diensten.