Voorwaarden
U kunt de Voorwaarden Lloyds Bank Persoonlijke Lening downloaden. U kunt deze voorwaarden ook terugvinden in het overzicht van de voorwaarden.
Betalen
U betaalt het maandbedrag maandelijks achteraf op de door u gekozen in incassodatum. Uw maandbedrag bestaat uit rente en aflossing. Dit gaat in vanaf de eerste maand nadat uw overeenkomst is ingegaan. U kunt alleen betalen vanaf de door u opgegeven bankrekening via een door u afgegeven (automatische) incasso. U heeft de mogelijkheid om één keer per jaar de incassodatum aan te passen via Mijn Lening.
Let op: Het eerste maandbedrag is vaak hoger dan het bedrag dat in uw overeenkomst staat. Dit komt omdat er een langere periode zit tussen het uitbetalen van uw lening en de incassodatum die u heeft gekozen. Is er op de door u gekozen incassodatum nog geen volledige maand verstreken gerekend vanaf het moment dat wij de lening aan u uitbetaalden? Dan betaalt u over die periode alleen rente. Deze rente incasseren wij samen met het eerste maandbedrag.
Een voorbeeld:
Wij betalen de lening aan u uit op 26 augustus en de door u gekozen incassodatum is de 24e van de maand. U betaalt dan over de periode van 26 augustus tot de incassodatum van 24 september alleen rente en nog geen aflossing. Deze rente schrijven wij achteraf van uw rekening af samen met het eerste volledige maandbedrag op 24 oktober.
U betaalt rente over uw lening. Die rente berekenen wij per dag. Dat noemen wij dagrente. Elke dag wordt in Mijn Lening de dagrente opgeteld bij uw leenbedrag.
Een voorbeeld:
Stel dat u elke maand €300 voor uw lening betaalt. Deze maand bestaat het maandbedrag voor €200 uit aflossing en €100 uit rente. Wij gaan ervan uit dat een maand 30 dagen heeft. Dan is de rente €100 ÷ 30 = €3,33 per dag. Elke dag wordt er dus €3,33 opgeteld bij het bedrag dat u nog moet terugbetalen. Na het betalen van het maandbedrag van €300 is uw lening lager geworden. Omdat u rente betaalt over het leenbedrag dat nog openstaat, daalt de rente en stijgt de aflossing. De volgende maand betaalt u bijvoorbeeld €201 aan aflossing en €99 aan rente.
Uw maandbedrag bestaat uit de aflossing, waarmee u uw leenbedrag aflost, en de rente. De hoogte van uw maandbedrag vindt u in de overeenkomst. U betaalt uw maandbedragen net zo lang tot uw totaal te betalen bedrag helemaal is afgelost.
Zorg altijd voor voldoende saldo op uw rekening. Daarmee voorkomt u achterstanden. Als wij het maandbedrag niet kunnen afschrijven, dan heeft u een betalingsachterstand. Bij een betalingsachterstand ontvangt u een ingebrekestelling. Betaalt u vervolgens het hele openstaande bedrag nog steeds niet? Dan moet u vertragingsrente betalen. De vertragingsrente is gelijk aan de wettelijke rente en wordt periodiek door de overheid vastgesteld. Deze rente betaalt u over het volledige openstaande bedrag (inclusief rente).
Een betalingsachterstand van meer dan twee maanden moeten wij melden bij het Bureau Krediet Registratie (BKR). De registratie van achterstanden in betalingen en andere afwijkingen kan onder andere gevolgen hebben als u een nieuwe lening of een (nieuwe) hypotheek aanvraagt. Bij een betalingsachterstand van twee maanden of langer, kunnen wij ook het openstaande bedrag meteen van u terugvorderen.
Wijzigingen
Geef wijzigingen in uw persoonlijke gegevens altijd zo snel mogelijk aan ons door. Zoals een wijziging in uw contactgegevens of een verhuizing (zowel binnen als buiten Nederland). E-mail de wijziging naar lenen@lloydsbank.nl onder vermelding van uw leningnummer.
Geef een wijziging in uw adres via e-mail door aan onze Service Desk Lenen.
- Vul dit machtigingsformulier in en onderteken het formulier.
- Verzamel de documenten die u met het formulier mee moet sturen. Op de eerste pagina van het formulier leest u om welke documenten het gaat.
- Stuur het machtigingsformulier en de documenten per e-mail naar lenen@lloydsbank.nl.
- U ontvangt een e-mail van ons als het rekeningnummer is aangepast.
Via Mijn Lening kunt u alle informatie over uw lening vinden en kunt u de dag van de maand dat de automatische incasso plaatsvindt bekijken. U kunt één keer per jaar deze incassodatum aanpassen. Een wijziging van de incassodatum kunt u via e-mail doorgeven aan onze Service Desk Lenen.
De mogelijkheden zijn afhankelijk van uw specifieke situatie. Mail naar lenen@lloydsbank.nl onder vermelding van uw leningnummer of neem contact op met onze Service Desk Lenen via telefoonnummer 020 200 83 88. U kunt ook contact opnemen met uw tussenpersoon.
U kunt op elk moment een zelf gekozen bedrag (boetevrij) extra aflossen. Maak het bedrag over naar ons bankrekeningnummer NL19 RABO 0343 0974 43 op naam van Lloyds Bank. Vermeld hierbij uw contractnummer dat begint met '100' of '101'.
Tijdens de moeilijke periode na een overlijden moet u veel regelen, terwijl uw hoofd daar misschien niet naar staat. Wij helpen u graag om de zaken rondom de persoonlijke lening met zorg en aandacht af te handelen. Om dat te kunnen doen, is het belangrijk dat u het overlijden bij ons meldt. U geeft het overlijden eenvoudig online aan ons door met dit formulier. Heeft u de akte van overlijden al in uw bezit? Stuur deze dan alvast mee met het formulier. Of bel met de Service Desk Lenen op 020 200 83 88.
Na ontvangst van uw melding nemen wij contact met u op. Wij laten u dan weten welke documenten wij nodig hebben en bespreken met u wat de vervolgstappen zijn.