Veelgestelde vragen - Sparen

Voorwaarden

  • Wij hebben geen app. Voor het beheren van uw Internet Spaarrekening kunt u Internetbankieren gebruiken. De website van Internetbankieren is responsive. Dit betekent dat de website zich aanpast aan het scherm van uw mobiele telefoon of tablet. Daardoor blijft alles goed leesbaar en gebruiksvriendelijk.

  • Wilt u een Internet Spaarrekening openen? Dan moet u aan een paar voorwaarden voldoen.

    - U bent minstens 18 jaar en u opent de rekening voor uzelf

    - U woont in Nederland

    - U heeft een betaalrekening bij een bank in Nederland

    - U heeft een e-mailadres

    - U heeft een mobiele telefoon met een Nederlands telefoonnummer

  • U kunt helaas geen Internet Spaarrekening bij ons openen of aanhouden als u niet in Nederland woont. U heeft een vast adres in Nederland nodig.

  • U kunt per persoon maar één Internet Spaarrekening bij ons openen.

  • U kunt geen gezamenlijke Internet Spaarrekening openen. U mag wel een gezamenlijke betaalrekening als tegenrekening gebruiken.

  • Het kost niets om uw Internet Spaarrekening te openen en te gebruiken. Voor geen van onze extra diensten rondom de Internet Spaarrekening brengen wij momenteel kosten in rekening.

  • U krijgt van ons geen pinpas of creditcard. U heeft namelijk geen betaalrekening bij ons.

  • Er hoeft niet altijd geld op uw Internet Spaarrekening te staan. Als u langer dan 2 jaar niet spaart op uw Internet Spaarrekening, dan kunnen wij de rekening sluiten als het saldo lager is dan € 10,-. Wij maken het saldo en de opgebouwde rente dan over naar uw betaalrekening.

  • U mag sparen zo veel als u wilt. Maar als er meer dan € 500.000,- op de rekening staat, dan kunnen aangepaste voorwaarden van toepassing zijn.

  • Volgens de Nederlandse wet heeft u 14 dagen de tijd om ons te laten weten dat u de rekening toch niet wilt. En ook na die 14 dagen kunt u op elk moment uw Internet Spaarrekening zonder kosten opheffen. Als u de rekening opheft, heeft u recht op de rente die is opgebouwd tot op dat moment. Nadat de rekening opgeheven is, maken wij het saldo en de opgebouwde rente naar de opgegeven tegenrekening over. 

  • Volgens de wet moeten wij uw identiteit controleren. Anders mag u geen klant bij ons worden. Wij zijn een internetbank en hebben geen kantoren. Daarom vragen wij u om een kopie van uw paspoort of identiteitskaart en een bankafschrift naar ons op te sturen.

  • Wij vragen naar uw inkomensgroep in het kader van de Wet ter voorkoming van Witwassen en het Financieren van Terrorisme (WWFT). Alle banken in Nederland moeten hiervoor verplicht een risicoprofiel van klanten opstellen. Lloyds Bank gebruikt onder andere de door de klant opgegeven inkomensgroep als onderdeel van het risicoprofiel. Wij willen benadrukken dat wij uw gegevens zorgvuldig en in overeenstemming met de Nederlandse Wet Bescherming Persoonsgegevens behandelen.

  • Wij hebben geen app. Voor het beheren van uw Internet Spaarrekening kunt u Internetbankieren gebruiken. De website van Internetbankieren is responsive. Dit betekent dat de website zich aanpast aan het scherm van uw mobiele telefoon of tablet. Daardoor blijft alles goed leesbaar en gebruiksvriendelijk.

Openen en activeren

  • Een tegenrekening is een betaalrekening op uw naam bij een bank in Nederland. Dit kan ook een en/of rekening zijn, die mede op uw naam staat. Om veiligheidsredenen kunt u alleen geld overboeken van uw Lloyds Bank Internet Spaarrekening naar uw tegenrekening.

  • U kunt, nadat u onze e-mail met uw gebruikersnaam heeft ontvangen, uw Internet Spaarrekening activeren. Dat gaat zo.

    1. Ga via onze website LloydsBank.nl naar de inlogpagina van Internetbankieren
    2. Vul uw gebruikersnaam in, controleer uw mobiele telefoonnummer en klik op ‘mTAN sturen’
    3. U ontvangt een sms met een mTAN
    4. Vul de mTAN in en klik op ‘Activeren’.
    5. U kunt nu een wachtwoord kiezen en inloggen met uw toegangsgegevens
    6. Vanaf nu kunt u uw Internet Spaarrekening gebruiken
  • Ter controle vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs toe te sturen per post of e-mail. Wij accepteren alleen een kopie van de voor- en achterkant een geldig paspoort of identiteitskaart. Een kopie van uw rijbewijs nemen wij niet in behandeling.

  • Lloyds Bank gaat zeer zorgvuldig om met de gegevens van haar klanten. Wij gebruiken de kopie van uw paspoort of identiteitskaart alleen om uw gegevens te controleren. Lloyds Bank maakt gebruik van een externe partij om de echtheid van uw paspoort of identiteitskaart te controleren. Door een kopie van uw paspoort of identiteitskaart met daarop uw pasfoto toe te sturen, geeft u Lloyds Bank toestemming deze kopie aan de externe partij ter beschikking te stellen.

  • Een kopie van de voor- en achterkant van uw geldige paspoort of identiteitskaart kunt u toe sturen door een digitale versie (scan of foto) te e-mailen naar legitimatie@lloydsbank.nl o.v.v. het rekeningnummer van uw Internet Spaarrekening.

    Lloyds Bank maakt gebruik van een externe partij om de echtheid van uw paspoort of identiteitskaart te controleren. Door een kopie van uw paspoort of identiteitskaart met daarop uw pasfoto toe te sturen, geeft u Lloyds Bank toestemming deze kopie aan de externe partij ter beschikking te stellen.

  • Iedere bank moet jaarlijks bepaalde gegevens van haar klanten doorgeven aan de Belastingdienst. Daarvoor hebben wij uw Burgerservicenummer nodig. Meer informatie hierover vindt u op www.burgerservicenummer.nl.

In- en uitloggen

  • Uw gebruikersnaam is gekoppeld aan uw account. Bel met onze Spaar Service Desk om uw gebruikersnaam op te vragen. Of stuur een e-mail naar sparen@LloydsBank.nl vanaf uw bij ons bekende e-mailadres.

    1. Ga naar de inlogpagina en klik op ‘Wachtwoord vergeten?’
    2. Vul uw gebruikersnaam in en vraag een mTAN op
    3. U ontvangt een sms met een mTAN
    4. Vul de mTAN in. U kunt nu een nieuw wachtwoord instellen
  • Als uw rekening geblokkeerd is, bel ons op. Voor de veiligheid van uw gegevens lossen we dit niet online of via e-mail op.

  • Heeft u uw wachtwoord drie keer niet goed ingevuld? Dan wordt uw account automatisch geblokkeerd. Volg de volgende stappen om de blokkade op te heffen:

    1. Vul uw geboortedatum en postcode in ter controle
    2. Vraag uw mTAN aan en vul deze in
    3. Stel een nieuw wachtwoord in
    4. U kunt nu inloggen met uw nieuwe wachtwoord

Bij- en afschrijvingen

    1. Log in op Internetbankieren en klik op ‘Bij- en afschrijvingen’
    2. U ziet een overzicht van uw bij- en afschrijvingen in het afgelopen jaar. Wilt u een andere periode zien? Dan selecteert u een andere zoekperiode
    3. Onderaan de pagina kunt u een overzicht van uw bij- en afschrijvingen downloaden in PDF of Excel
  • U vindt uw jaaropgave in uw mailbox in Internetbankieren.

Wijzigingen doorgeven

  • Wij mogen uw naam alleen veranderen als u officieel een andere naam heeft. Om uw naam te veranderen, hebben wij documenten nodig om dit te controleren. Neem daarom eerst contact op met de Spaar Service Desk om te bespreken welke documenten er nodig zijn in uw situatie.

  • Wilt u uw spaargeld via een andere betaalrekening opnemen? Dan kunt u dat zelf veranderen in Internetbankieren

    1. Ga naar ‘Instellingen’
    2. Klik op ‘Tegenrekening wijzigen’ en daarna op ‘Wijzigen’
    3. Verander het IBAN bij ‘Nieuwe tegenrekening’
    4. Wij sturen een sms met een mTAN naar uw mobiele telefoon
    5. Vul de mTAN in en klik op ‘Bevestigen’
    1. Log in op Internetbankieren
    2. Klik op ‘Instellingen’ en daarna op ‘Inloggegevens’
    3. Klik op ‘Wachtwoord wijzigen’
    4. Verander uw wachtwoord en klik op ‘Verder’
    5. U ontvangt een sms met een mTAN
    6. Vul de mTAN in en klik op ‘Bevestig’
  • Uit veiligheidsoverwegingen kunt u uw mobiele telefoonnummer alleen schriftelijk veranderen met het formulier ‘Mobiel telefoonnummer wijzigen‘.

  • U kunt uw Internet Spaarrekening op ieder moment sluiten of opheffen. Stuur ons daarvoor een e-mail vanuit uw beveiligde mailbox in Internetbankieren:

    1. Klik op ‘Mailbox’ en daarna op ‘Bericht schrijven’
    2. Kies als onderwerp ‘Spaarrekening sluiten' en vul bij ‘Bericht’ uw rekeningnummer en de eventuele reden van opheffing in
    3. Klik op ‘Verder’ en op ‘Verzenden’
  • Verhuist u binnen Nederland? Geef dan uw nieuwe adres aan ons door via Internetbankieren.

    1. Klik op ‘Instellingen’
    2. Kies 'Persoonlijke gegevens' en vervolgens ‘Wijzigen’
    3. Verander uw adres en klik op ‘Verder’
    4. U ontvangt een sms met een mTAN 
    5. Vul de mTAN in en klik op ‘Bevestig’
  • Een van onze voorwaarden bij uw Internet Spaarrekening is dat u in Nederland woont. Als u naar het buitenland verhuist, moet u uw Internet Spaarrekening daarom sluiten:

    1. Log in op Internetbankieren
    2. Klik op ‘Mailbox’ en daarna op ‘Bericht schrijven’
    3. Kies als onderwerp ‘Spaarrekening sluiten' en vul bij ‘Bericht’ uw rekeningnummer en de eventuele reden van opheffing in
    4. Klik op ‘Verder’ en op ‘Verzenden’
  • Wanneer u een wijziging in uw persoonlijke gegevens doorvoert, vragen wij u eenmalig om uw inkomensgroep aan ons door te geven. Dit doen wij in verband met de Wet ter voorkoming van Witwassen en het Financieren van Terrorisme (WWFT). In het kader van de WWFT moeten alle banken in Nederland verplicht een risicoprofiel van klanten opstellen. Lloyds Bank gebruikt hiervoor onder andere de door de klant opgegeven inkomensgroep en vraagt deze op tijdens een contactmoment met de klant. U hoeft uw inkomensgroep alleen door te geven als wij deze nog niet eerder van u hebben ontvangen.

Geld storten en opnemen

  • Via ‘Overboeken’ kunt u alleen geld overmaken naar uw tegenrekening. Vul een bedrag in, voeg een omschrijving toe en klik op ‘Bevestig’ als u de overboeking uit wilt voeren. Wilt u een bedrag van € 15.000,- of meer overboeken of inplannen? Dan sturen wij u eerst een mTAN om de overboeking te bevestigen.

  • Als u een betalingsopdracht aan ons geeft, voeren wij die zo snel mogelijk uit. Ontvangen wij uw betalingsopdracht op een werkdag na 12.30 uur of op een dag die geen werkdag is? Dan wordt uw opdracht verwerkt om 9.00 uur op de eerstvolgende werkdag. Wilt u snel geld overmaken? Dan raden wij u aan om de opdracht op een werkdag voor 12.30 uur te geven. En niet direct voor het weekend of voor een feestdag. Hoe snel het geld is overgemaakt, hangt ook af van de bank waar u de betaalrekening heeft.

  • Nee, u kunt niet automatisch geld van uw Internet Spaarrekening laten afschrijven.

  • Vanwege veiligheidsredenen kunt u geen geld overmaken vanaf een buitenlandse rekening.

  • Als u geld overmaakt en het niet terugziet op uw Internet Spaarrekening, dan hebben wij het helaas niet ontvangen. Wij kunnen u daarbij ook niet helpen. Neem in dit geval contact op met de bank waaraan u de opdracht hebt gegeven om geld over te maken.

  • Ook anderen kunnen geld overmaken naar uw Internet Spaarrekening. Ze hebben daarvoor alleen uw naam en rekeningnummer nodig.

  • De BIC code van Lloyds Bank is BOFSNL21002. De BIC code wordt gevraagd op het moment dat u een buitenlandse betaling wilt doen.

Rente op uw spaarrekening

  • Uw Internet Spaarrekening bij Lloyds Bank levert vanaf de allereerste dag al rente op. We schrijven de rente op 31 december bij op uw Internet Spaarrekening. Als u uw Internet Spaarrekening sluit, krijgt u de rente op de datum van sluiting.

  • Lloyds Bank berekent het bedrag van de rente heel precies. Elke dag berekenen wij de rente over het bedrag dat dan op uw Internet Spaarrekening staat. Dat doen wij met het rentetarief van die dag.

  • Wij schrijven de rente op 31 december bij op uw rekening. Als u uw Internet Spaarrekening sluit, dan krijgt u de rente op de datum van sluiting.

  • Nee, dat kan niet. Lloyds Bank kan uw rente alleen naar uw Internet Spaarrekening overmaken.

  • U krijgt op de Internet Spaarrekening een variabele rente. Dat betekent dat de rente iedere dag kan veranderen. Wij garanderen dus geen rentepercentage. Hoe hoog die rente is, hangt onder andere af van de situatie op de geld- en kapitaalmarkt. Onze rente is voor iedereen gelijk. Het maakt bij ons niet uit of u een nieuwe of bestaande klant bent.

  • U krijgt op de Internet Spaarrekening een variabele rente die iedere dag kan veranderen. Hoe hoog de rente is, hangt onder andere af van de situatie op de geld- en kapitaalmarkt. Op de website vindt u altijd de actuele spaarrente. Als de rente wijzigt, dan ontvangt u een e-mail in uw beveiligde mailbox. Om bij uw beveiligde mailbox te komen, logt u in en klikt u op ‘Mailbox’ en vervolgens op 'Beveiligde mailbox'.

Beveiliging van uw spaarrekening

  • Volgens de wet moeten wij uw identiteit controleren voordat u uw Internet Spaarrekening kunt gebruiken. Daarom vragen wij u om een kopie van uw paspoort of identiteitskaart en een bankafschrift naar ons op te sturen. Nadat wij de documenten hebben gecontroleerd, ontvangt u een e-mail met uw gebruikersnaam. Met deze gebruikersnaam kunt u uw Internet Spaarrekening activeren.

  • Lloyds Bank heeft strenge beveiligingsregels. Als u inlogt, komt u in een beveiligde omgeving. Dat ziet u in de adresbalk van uw browser aan de ‘https’ en aan een dicht slotje. Als u Internet Explorer gebruikt, staat dat slotje in de onderste taakbalk. Lees meer veelgestelde vragen om uw gegevens nog beter te beveiligen. Meer informatie over veilig bankieren vindt u de website 'Veilig Bankieren' van de Nederlandse Vereniging van Banken.

  • Controleer in de adresbalk van uw browser of het adres begint met ‘https’. Kijk in de adresbalk of op de onderste taakbalk of u een dicht slotje ziet. Als u dat ziet, is de internetverbinding met Lloyds Bank beveiligd. U kunt op het slotje klikken. Daarmee opent u het beveiligingscertificaat.

  • In de volgende situaties blokkeren we uw Internet Spaarrekening. Dat doen we voor de veiligheid van uw gegevens.

    - Als u drie keer achter elkaar de verkeerde inloggegevens intypt

    - Als u drie keer achter elkaar de verkeerde activeringscode intypt

    - Als wij of u denken dat uw gegevens zijn misbruikt

    Als uw rekening geblokkeerd is, bel ons even op. Voor de veiligheid van uw gegevens lossen we dit niet online of via e-mail op.

  • - Zorg voor een goed anti-virusprogramma op uw computer. Installeer direct alle updates. 

    - Schrijf uw wachtwoord niet op en ga zorgvuldig om met uw gebruikersnaam.

    - Schrijf de antwoorden op de beveiligingsvragen niet op. 

    - Bewaar deze gegevens ook niet op uw computer.

    - Installeer geen programma’s waarmee u gegevens codeert.

    Wij beschermen uw persoonlijke gegevens op onze internetpagina’s met SSL-encryptie. Dat ziet u aan het gele slotje in uw scherm. SSL staat voor Secure Sockets Layer.

    • Neem direct contact met ons op
    • Verander direct uw wachtwoord en beveiligingsvragen voor internetbankieren

mTAN

  • Uit veiligheidsoverwegingen sturen wij u in bepaalde gevallen een mTAN. Dit is een sms-bericht dat u op uw mobiele telefoon ontvangt met daarin een code: de mTAN (Mobile Transaction Authorisation Number). Voor de veiligheid blijft de mTAN maar 15 minuten geldig. Wij sturen de mTAN alleen naar het Nederlandse mobiele telefoonnummer dat bij ons bekend is.

  • Als er om een mTAN wordt gevraagd, dan ontvangt u binnen 10 minuten een sms met de mTAN. Heeft u binnen 10 minuten geen sms van ons gehad? Vraag dan in Internetbankieren een nieuwe mTAN op of neem contact met ons op.

Het depositogarantiestelsel

  • Lloyds Bank is een handelsnaam die in Nederland wordt gebruikt door Lloyds Bank GmbH. Lloyds Bank GmbH is een Duitse bank en net als Nederland heeft Duitsland een depositogarantiestelsel. Als de bank niet meer aan haar betalingsverplichtingen zou kunnen voldoen, is uw spaargeld bij Lloyds Bank gegarandeerd tot € 100.000,-.

  • In sommige gevallen kan een tegoed worden beschouwd als ‘tijdelijk hoog tegoed’. Een dergelijk tegoed kan tijdelijk tegen een hogere limiet beschermd worden. 

    In het geval dat op het moment van het faillissement van uw bank door u een tegoed wordt aangehouden dat direct verband houdt met de koop of verkoop van een particuliere eigen woning is een dergelijk tegoed onder het depositogarantiestelsel voor een periode van drie maanden na storting van het tegoed tot maximaal € 500.000,- EUR aanvullend beschermd. Verdere informatie kunt u vinden op: http://www.edb-banken.de.

  • Nee, u spaart bij Lloyds Bank GmbH. Lloyds Bank GmbH en Lloyds Bank plc maken allebei deel uit van Lloyds Banking Group, maar hebben allebei een eigen bankvergunning. Uw spaargeld bij Lloyds Bank GmbH wordt niet opgeteld bij uw eventuele spaargeld bij Lloyds Bank plc, aangezien Lloyds Bank GmbH en Lloyds Bank plc twee verschillende juridische entiteiten zijn.

Common Reporting Standard (CRS)

  • Common Reporting Standard (CRS) is een internationale standaard voor de uitwisseling van financiële gegevens. De internationale standaard is een wereldwijd automatisch uitwisselingssysteem met als doel het voorkomen van belastingontduiking en het behouden van de integriteit van belastingsystemen. De standaard is ontwikkeld door de Organisatie voor Europese Economische Samenwerking (OECD) in juli 2014.

  • CRS is alleen op u van toepassing als u belastingingezetene bent in een ander land. Als u belastingingezetene bent in een ander land, dan moet u doorgeven in welk land of in welke landen dat het geval is en moet u ons uw TIN (Tax Identification Number) of een equivalent hiervan doorgeven.

  • Belastingingezetene kan verschillende betekenissen hebben in verschillende landen. Als u hier meer over wilt weten, kunt u om advies vragen aan uw belastingadviseur.

  • Uw Tax Identification Number (of een equivalent) is een uniek identificatienummer dat wordt gebruikt in de administratie van de belastingdienst.

  • U moet uw TIN doorgeven omdat u heeft aangegeven dat u belastingingezetene bent in een ander land. Wij zijn daarom verplicht om deze informatie op te vragen en te rapporteren.

  • CRS is niet in alle landen van kracht. Als u belastingingezetene bent in een land dat niet op de lijst staat, neem contact met ons op. 

  • - Naam

    - Adres

    - Geboortedatum

    - Tax Identification Number (of een equivalent)

    - Het rekeningnummer of een equivalent

    - De naam of het lokale tax identification nummer van de financiële instelling

    - Het saldo op de rekening of de hoogte van betalingen op de rekening aan het eind het jaar of van een andere toepasselijke periode

    - Het bruto bedrag van betalingen op de rekening

  • Wij rapporteren rechtstreeks aan de Nederlandse Belastingdienst. De Belastingdienst geeft deze informatie verder door aan de betreffende belastingdienst in het buitenland.

  • Deze informatie wordt verstrekt op het moment dat u een spaarrekening opent en u ons informeert dat u belastingingezetene bent in een ander land.

  • U bent verplicht ons op de hoogte te stellen als uw persoonlijke gegevens of uw status als belastingingezetene wijzigen. Neem hiervoor contact met ons op. 

  • U moet ons een schriftelijke bevestiging opsturen als u uw status als belastingingezetene wilt wijzigen. Dit kan via de beveiligde mailbox of per e-mail.

  • U hoeft geen bewijs aan te leveren. Een schriftelijke bevestiging is voldoende.

  • Voor meer informatie kunt u terecht bij uw belastingadviseur of op de website van de Nederlandse Belastingdienst.

Foreign Account Tax Compliance Act. (FATCA)

  • FATCA heeft als doel te verzekeren dat Amerikaanse staatsburgers of personen die belastingplichtig zijn in de V.S. de juiste hoeveelheid Amerikaanse belasting betalen. Om aan de eisen van deze wet te voldoen moet Lloyds Bank gegevens over bepaalde rekeningen van personen die de Amerikaanse nationaliteit hebben of die belastingplichtig zijn in de V.S. doorgeven aan de Nederlandse belastingautoriteiten. De Nederlandse belastingdienst geeft deze informatie vervolgens jaarlijks door aan de Amerikaanse belastingautoriteiten.

    FATCA is bedoeld om de transparantie van fiscale informatie te verbeteren. 

  • Als de gegevens in onze administratie erop wijzen dat u de Amerikaanse nationaliteit bezit, belastingplichtig bent in de V.S. of geboren bent in de V.S., dan moeten wij contact met u opnemen om uw fiscale status in de V.S. te bevestigen. Het is ook mogelijk dat wij contact met u moeten opnemen als de informatie die we hebben onvoldoende is om uw fiscale status in de V.S. te bevestigen. Deze informatie kan betrekking hebben op welk product dan ook dat u binnen de Groep aanhoudt.

  • Als deze voorschriften op u van toepassing zijn, dan worden de eerste gegevens in 2015 uitgewisseld met onze belastingautoriteiten (voor rekeningen die werden aangehouden in 2014).

  • Als u de Amerikaanse nationaliteit bezit of belastingplichtig bent in de V.S., dan moeten wij de volgende gegevens doorgeven: uw naam, uw Amerikaanse fiscale nummer (Taxpayer Identification Number of TIN) of uw geboortedatum en adres, rekeningnummer, rekeningtegoed of waarde van de rekening betalingen die zijn verricht met betrekking tot uw rekening(en).

  • Nee. Om aan de vereisten van de voorschriften voor privacybescherming te voldoen, moeten wij u laten weten dat uw gegevens worden, of kunnen worden, doorgegeven aan de Belastingdienst en daarna aan de Amerikaanse belastingautoriteiten. Omdat de doorgifte van deze informatie wettelijk verplicht is, hoeven wij hiervoor geen toestemming van de klant te verkrijgen.

  • Als wij niets van u horen tegen de uiterste datum die in de e-mail is aangegeven, zullen wij uw rekening, of uw rekeningaanvraag beëindigen. Tevens zullen wij uw gegevens moeten doorgeven aan de Belastingdienst. Zij zullen deze informatie vervolgens doorgeven aan de Amerikaanse belastingautoriteiten.

    Als u wel antwoordt, dan zullen wij u schriftelijk bevestigen hoe u door de Amerikaanse belastingautoriteiten zal worden behandeld.

  • Als wij uw fiscale status in de V.S. niet kunnen vaststellen, dan nemen wij opnieuw contact met u op om u te vertellen waarom. U krijgt dan een nieuwe gelegenheid om de informatie te verstrekken die wij nodig hebben om uw fiscale status in de V.S. te bevestigen.

  • Als u denkt dat de gegevens die wij over u hebben onjuist zijn, neem dan contact met ons op via het telefoonnummer dat in de e-mail is aangegeven en wij helpen u graag verder.

  • Het is mogelijk dat we in de toekomst contact met u moeten opnemen als uw omstandigheden veranderen, of als de gegevens die wij over u hebben veranderen. Als we opnieuw contact met u moeten opnemen, dan zullen we duidelijk uitleggen wat de reden is.

  • U moet veranderingen in de gegevens voor uw rekening(en) aan ons doorgeven. Daarmee kunnen wij uw fiscale status in de V.S. opnieuw beoordelen. Als blijkt dat de veranderde gegevens mogelijk invloed hebben op uw fiscale status, dan zullen wij opnieuw contact met u opnemen.

  • Uit onze gegevens blijkt dat u (mogelijk) de Amerikaanse nationaliteit bezit of belastingplichtig bent in de V.S. Als u denkt dat deze gegevens onjuist zijn, neem dan contact met ons op via het telefoonnummer dat in de e-mail is aangegeven.

  • Het TIN is het fiscale identificatienummer dat wordt gebruikt door de Amerikaanse belastingautoriteiten. Dit nummer wordt afgegeven door de sociale zekerheidsadministratie in de V.S. (Social Security Administration of SSA), of rechtstreeks door de Amerikaanse belastingautoriteiten (Internal Revenue Service of IRS).

  • Lloyds Bank kan klanten geen belastingadvies geven, zoals advies over de gevolgen die de FATCA kan hebben voor uw rekening(en). Het is uw eigen verantwoordelijkheid om te bepalen of u professioneel advies nodig hebt en of u contact moet opnemen met een belastingadviseur. Meer informatie is ook beschikbaar op de website van de Amerikaanse belastingautoriteiten, de Internal Revenue Service.