KYC Officer

  • 32 to 40 hrs
  • Hybrid working
  • Amsterdam

Jouw Rol

Binnen het Integrity Control team van Lloyds Bank ben je als KYC Officer een essentiële schakel. Jij zorgt ervoor dat wij onze klanten door en door kennen en voldoen aan alle wettelijke eisen uit bijvoorbeeld de wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (WWFT). In jouw rol werk je nauw samen met ervaren Fraud Officers en Compliance medewerkers. De onderzoeken die je uitvoert hebben betrekking op bestaande hypotheken, hypotheekaanvragen, spaarrekeningen en consumptief krediet.

Solliciteren

Een dag in het leven van een KYC Officer

Je begint je werkdag vanuit huis of op kantoor. Aan het begin van de dag neem je de mailbox door, om te kijken of er voorleggers binnen zijn gekomen vanuit de acceptatieafdelingen waar jouw input voor nodig is. Je sluit aan bij de dagstart om met je collega’s door te nemen wat er die dag moet gebeuren en hoe het werk wordt verdeeld. Na de dagstart voer je voor elk product transactiemonitoring uit. Hierbij onderzoek je mogelijk ongebruikelijke transacties en meld je deze waar nodig bij de Financial Intelligence Unit (FIU). Dit doe je in samenspraak met collega’s van de tweedelijns Financial Crime afdeling. 

Na de lunchpauze controleer je of er nog taken uitgevoerd moeten worden in het monitoren van bestaande klanten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het reviewen van Hoog Risico klanten (EDD) of het onderzoeken van mogelijke PEP hits. Je sluit aan bij een meeting met de tweede lijn Financial Crime afdeling om nieuwe trends, ontwikkelingen en lopende projecten te bespreken en levert hierbij belangrijke input in de ontwikkeling van het beleid van Lloyds Bank. Ook heb je contact met de collega’s van de verschillende acceptatieafdelingen om jouw bevindingen in de voorgelegde dossiers te bespreken en toe te lichten. Geen enkele dag is dus hetzelfde!

Jouw Team

Als KYC Officer ondersteun je het Integrity Control team en rapporteer je aan de Head of Operations. Het team bestaat uit 4 collega’s die samen verantwoordelijk zijn voor het onderzoeken van mogelijke fraude binnen de producten van de bank en het beoordelen van risico’s bij zowel nieuwe als bestaande klanten. Hierbij werk je dus nauw samen met alle operationele afdelingen binnen de bank.

 

Jouw verantwoordelijkheden

  • Onderzoeken van, en adviseren over, aanvragen van klanten met een mogelijk (integriteits)risico
  • Uitvoeren van onderzoek naar ongebruikelijke transacties en zo nodig een melding maken bij de Financial Intelligence Unit
  • Opmaken van maatwerkbrieven en (telefonisch) contact met klanten in het kader van het klantonderzoek
  • Het onderzoeken en reviewen van hoog risicoklanten en PEP’s
  • Werken binnen de wettelijke regels en voorschriften van de WWFT, het PIFI, de Gedragscode Financiële instellingen en de Algemene Verordening Gegevensbescherming
  • Ondersteunen van de Fraud Officers bij het onderzoeken, verwerken en escaleren van (vermoedelijke) fraude-dossiers
  • Ondersteunen, informeren en trainen van collega’s met betrekking tot fraudepreventie en (integriteits)risico’s
  • Informeren van de Head of Operations over (integriteits)risico’s

Ervaring en Capaciteiten

  • 2 - 3 jaar relevante werkervaring, bijvoorbeeld als medewerker veiligheidszaken of KYC/ CDD analist
  • Kennis van de WWFT, kennis van Protocol Incidentenwaarschuwingssysteem Financiële Instellingen is een pre
  • Een specialisme op het gebied van KYC, zoals sancties of PEP’s is een pre
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden
  • Sterke onderhandelings- en probleemoplossende vaardigheden
  • Het vermogen om processen en procedures te beoordelen en implementeren

Kwalificaties

HBO werk-en denkniveau (bij voorkeur een opleiding criminologie of vergelijkbare opleiding)

Enkele highlights van onze arbeidsvoorwaarden

  • 13e maand salaris, dat maandelijks of eenmaal per jaar in december wordt uitbetaald.
  • 30 vakantiedagen per jaar (op basis van een 40 urige werkweek)
  • Premie- vrije pensioenregeling.
  • Hybride werken

Jouw recruitment proces

Over Lloyds Bank

Lloyds Bank GmbH is onderdeel van Lloyds Banking Group, een financiële instelling met een grote klantenkring in het Verenigd Koninkrijk en andere delen van de wereld. Samen met ons kantoor in Berlijn vormen we Lloyds Bank GmbH. Ondertussen werken er in Amsterdam en Berlijn meer dan 500 collega’s.

We streven ernaar het goede voorbeeld te geven in de keuzes die we maken als organisatie: van waar en hoe we investeren, tot de producten en diensten die we aanbieden, en uiteraard de werkomgeving die we creëren. We zoeken voortdurend naar nieuwe manieren om samen te werken met mensen, communities en ondernemingen, zodat we steeds kunnen meebewegen met hun behoeften. En we blijven innoveren om duurzame keuzes makkelijk en aantrekkelijk te maken.

Bij Lloyds Bank GmbH spelen we een belangrijke rol in het leven van mensen: door de producten die we bieden, maar ook door de manier waarop we werken. We financieren je hypotheek en houden je spaargeld veilig. In Amsterdam doen we dit met een enthousiast team van ongeveer 200 collega’s van verschillende nationaliteiten. Met een betrokkenheidsscore van 93% vinden collega’s ons een echte ‘Great Place to Work’!

Met onze grote ambities zoeken wij nieuwe collega’s die frisse ideeën aandragen om samen verder te groeien!

Are you ready to join our journey?

Hebben wij je nieuwsgierig gemaakt en ben je klaar om ons team te versterken? Stel jezelf dan zo goed mogelijk aan ons voor en stuur je sollicitatie naar: stanley.waccary@lloydsbank.nl, of gebruik het sollicitatieformulier op onze website. Een screening maakt deel uit van de procedure.

We hopen je snel te ontmoeten!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Solliciteren